نکات اخلاقی ،عرفانی وتربیتی ازعلما

 

سیدعلی قاضی طباطبایی:

سیدعلی آقاهمه چیز را درنمازشب وتهجد شبانه می دید و

سفارشهای اکیدی برشاگردان خودداشت که نمازشب رااقامه کنند

علامه طباطبایی می گوید:چون به نجف اشرف برای تحصیل مشرف

شدم بخاطرقرابت وخویشاوندی به محضرسیدعلی آقای قاضی رفتم.

روزی کناردرمدرسه ای ایستاده بودم که سیدعلی آقا ازآنجاعبور

می کردندچون به من رسید دست خود را برروی شانه من گذاشت

وفرمود:«ای فرزند اگردنیا می خواهی، نمازشب بخوان

           واگر آخرت میخواهی،نمازشب بخوان

 

آیت الله حسنعلی نخودکی اصفهانی:

اگرآدمی یک اربعین به ریاضت بپردازد امّا یک نمازصبح اوقضا

شود نتیجه آن اربعین هباءً منثورا خواهد گردید.

اکنون پسرم تورابه این چیزوصیت وسفارش میکنم:

1)آنکه نمازهای یومیۀ خویش را دراول وقت آنهابجا بیاوری.

2)آنکه درانجام حوائج مردم، هرقدر که میتوانی بکوشی

   وهرگزخود را ناتوان نپندار.

3)بدان که درراه حق وسلوک این طریق،اگربجایی رسیدم به برکت            

بیداری شبها،مراقبت درامورمستحب وترک مکروهات بوده است.

 

آیت الله محمدتقی بهجت:

نمازاول وقت سر عظیمی دارد«حافظوا علی الصلوات:

درانجام نمازها کوشا باشید»

خودش یک نکته ای است غیراز«اقیمواالصلواة:نمازرابپادار.»

اینکه نمازگزاراهتمام داشته باشد ومقید باشد که نمازرا اول وقت

بخواند فی حدّنفسه آثارزیادی دارد،هرچندحضورقلب هم نباشد.



نظرات شما عزیزان:

پاسخ به شبهات
ساعت13:08---1 خرداد 1393
سلام با افتخار لینک شدید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :ادامه مطلب